Italian Trulli Åpningstider butikk | Man - Tors: 09:00 - 18:00 | Fre: 09:00 - 17:00 | Lør: 11:00 - 14:00 | Stockholmgata 20

Retur og support

Retur og support

Har du problemer med varer du har kjøpt hos oss, finner du veiledning her.
Gjør du ikke det, eller har andre spørsmål angående leverte varer, ta kontakt på e-post kundeservice@elbilgrossisten.no.

Reklamasjon og garanti

Hvis det oppdages en feil eller mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi oss melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må uansett senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er den seneste fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes Elbilgrossisten muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes Elbilgrossisten skriftlig, primært ved å ta kontakt med Elbilgrossisten på e-post  med henvisning til ordrenummeret og produktet du ønsker å knytte reklamasjonskrav til.

NB! Fysisk skade dekkes ikke av reklamasjonen/garantien. All retur av varer må avtales skriftlig på forhånd og originalemballasje bes benyttet for å unngå transportskader.

Du vil få en bekreftelse på mottak av reklamasjonshenvendelsen, som vil komme på e-post. Vennligst fyll ut returskjemaet slik at det er enklere for oss å behandle saken din. Last ned returskjema her.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan Elbilgrossisten bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av varen, dersom vi har gjort deg uttrykkelig oppmerksom på at du selv må dekke slike kostnader, Forbrukerkjøpsloven § 30.

Postskade

Dersom din bestilling har blitt skadet under frakt finner du informasjon om hva du skal gjøre under.

Posten:

Om varen er skadet under transport med Posten, skal følgende gjøres.

  1. Du må ta vare på emballasje, samt produktene.
  2. Registrerer en saken hos oss via kundeservice@elbilgrossisten.no.
  3. Når du har fått bekreftelse på retur går du til posten med den skadde forsendelsen og emballasjen.
  4. Sammen med posten skriver du ut en skademelding.
  5. Postens skademelding og en godkjent returmelding fra Elbilgrossisten sendes til vår postadresse sammen med de(n) skadde varen(e). 

      Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng til når du har hentet/mottatt produktet.

      Angrerett

      Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir Selgeren av leveransen melding om dette (angrefrist).

      Ta kontakt med oss og informer om at du ønsker å benytte angreretten.

      For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være tilbakelevert til Elbilgrossisten av produktet i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Dersom du bruker eller undersøker varen(e) på en måte som går utover hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon og dette medfører at varen reduseres i verdi, kan Elbilgrossisten trekke fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen i kjøpesummen som skal tilbakebetales.

      Alle produkter skal leveres tilbake til Elbilgrossisten innen rimelig tid ved bruk av angreretten. Du har risikoen for transporten av varen tilbake til Elbilgrossisten og returporto må bæres av kunden.

      Ta gjerne kontakt med oss på ks@elbilgrossisten.no for en fraktetikett for retur. Prisen for returfrakten er den samme som du betalte når du kjøpte varen og vi vil trekke fra samme beløpet i tilbakebetalingen for returforsendelsen.

      Elbilgrossisten er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Hvis du uttrykkelig har valgt en spesiell frakt utover hva som er nødvendig for å frakte varen, skal dette betales av kjøper.

      Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 dager etter at Elbilgrossisten har mottatt angremeldingen, men likevel ikke før 2 dager etter at Elbilgrossisten har mottatt returen fra deg, eller dokumentasjon fra deg for at du har sendt returen tilbake til Elbilgrossisten. 
      Produktet sendes tilbake til Elbilgrossisten i originalemballasjen, sammen med utfylt angrerettskjema. Returen skal gjøres til Elbilgrossisten i samsvar med gjeldende vilkår. 

      Tilbakebetalingen av kjøpesummen skjer ved samme betalingsmiddel som du benyttet ved bestilling, om ikke annet er avtalt eller det finnes hinder for tilbakebetaling ved benyttet betalingsmetode.

      Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

      Last ned angreskjema

       

       

      Net Orders Checkout

      Item Price Qty Total
      Subtotal 0 kr
      Shipping
      Total

      Shipping Address

      Shipping Methods