Kundeportal - Hvordan kan vi hjelpe deg?
Retur, angrerett og reklamasjon
Frakt og levering
Bestilling
Betaling
Ofte stilte spørsmål
Kontakt oss
Bedriftskonto / firmakonto
Kjøpsbetingelser og personvern
Retur, angrerett og reklamasjon
Retur av vare

Hvis du skal returnere en vare så bør du først opprette en returetikett.

Du kan velge å bruke din foretrukne fraktmetode, eller du kan opprette returetikett ved å følge anvisningene nedenfor:

  • Gå til retur.elbilgrossisten.no
  • Velg retur med returkode
  • Bruk returkode: Elbilgrossisten (case sensitive / versalsensitiv)
  • Fyll inn ditt telefonnummer - Alternativt fyller du ut din kontaktinformasjonen manuelt
  • MERK forsendelsen med ditt ordrenummer - Dette gjøres i feltet "AVSENDERS REFERANSE (IKKE PÅKREVET)". Ditt ordrenummer står i overskriften i e-posten fra oss.
  • Velg kollistørrelsen som passer din pakke
  • Kopier sendingsnummeret når fraktetiketten er opprettet
  • Fyll ut vårt digitale returskjema.
  • Print ut fraktetiketten og levér inn pakken til nærmeste PostNord utleveringssted

Når vi har behandlet din retur (det tar vanligvis 1-3 uker) vil du få en e-post fra oss. Ved ubetalt faktura vil varen(e) bli slettet fra din faktura. Om du har betalt din faktura, eller betalt med kort, vil Klarna ta kontakt for tilbakebetaling (dette tar vanligvis 7-14 virkedager etter returen er behandlet). For å unngå purregebyr på varer du har sendt tilbake må du ta kontakt med Klarna eller logge inn på www.klarna.no. Her kan du i tillegg få oversikt over dine utestående beløp samt betalingsinformasjon. Du er selv ansvarlig for eventuelle purregebyr.

Om du ønsker å sende pakken i retur på annen måte er det helt opp til deg, men du er ansvarlig for pakken inntil vi har mottatt den hos oss.

Sender du varene med en annen metode skal dette sendes til:

Elbilgrossisten AS
Gladengveien 18, 0661 Oslo



Vilkår

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, skader, merker eller lignende.

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt/merker/skader vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Reklamere på et produkt

Hvis det oppdages en feil eller mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi oss melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må uansett senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er den seneste fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes Elbilgrossisten muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes Elbilgrossisten skriftlig, primært ved å ta kontakt med Elbilgrossisten på e-post. Send oss bilder, video og så mye informasjon du kan gi om skaden(e)/feil/avvik og med henvisning til ordrenummeret det gjelder. Dette gjør det lettere for oss å finne en god løsning hurtigere.

NB! Fysisk skade dekkes ikke av reklamasjonen/garantien. All retur av varer må avtales skriftlig på forhånd og originalemballasje bes benyttet for å unngå transportskader.

Du vil få en bekreftelse på mottak av reklamasjonshenvendelsen, som vil komme på e-post. Ved retur av varen(e) ber vi deg om å vennligst fylle ut returskjemaet og tydelig merke forsendelsen med ditt ordrenummer. Behandlingstiden er normalt 7-14 dager.

For å lage en returetikett/fraktetikett gjør du følgende:

  1. Gå til retur.elbilgrossisten.no
  2. Bruk returkode: Elbilgrossisten (case sensitive)
  3. Fyll inn ditt telefonnummer - Alternativt fyller du ut din kontaktinformasjonen manuelt
  4. MERK forsendelsen med ditt ordrenummer - Dette gjøres i feltet "AVSENDERS REFERANSE (IKKE PÅKREVET)". Ditt ordrenummer står i overskriften i e-posten fra oss.
  5. Velg kollistørrelsen som passer din pakke.
  6. Kopier sendingsnummeret når fraktetiketten er opprettet
  7. Fyll ut vårt digitale returskjema.
  8. Print ut fraktetiketten og levér inn pakken til nærmeste PostNord utleveringssted

Ønsker du å bruke en annen måte å sende varen(e) er det viktig at forsendelsen må merkes med ordrenummer det gjelder og skal sendes til vår postadresse:

Elbilgrossisten AS
Gladengveien 18, 0661 Oslo

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Retten til å angre forutsetter at du senest innen 14 dager etter du mottar leveransen gir Elbilgrossisten melding om dette (jf. Angreretten § 25). Merk at angrerett ikke gjelder for kjøp under 300 NOK inkludert frakt - og tilleggskostnader (jf. angrerettloven § 2). 

Om du ønsker å benytte deg av angreretten ber vi deg fylle ut angrerettskjema.

For at angreretten skal være gjeldende må produktet være tilbakelevert til oss i samme mengde og stand som du mottok den (jf. angrerettloven § 12 punkt a). dersom du bruker og undersøker varen(e) på en måte som går utover hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon og dette medfører at varen reduseres i verdi, kan Elbilgrossisten trekke fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen i kjøpesummen som skal tilbakebetales. 

Alle produkter leveres tilbake til Elbilgrossisten innen rimelig tid ved bruk av angreretten. Du kan ikke sende varen i oppkrav til oss, samtidig har du risikoen for transport av varen tilbake til oss. Produktet sendes tilbake i originalemballasjen, samt med utfylt Angrerettskjema. Returen skal gjøres til Elbilgrossisten i samsvar med gjeldende vilkår. 

Angreretten betinger at kunde bærer returkostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi posten.no eller PostNord.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn dette er det en kostnad som bæres av kunde (jf. Angrerettloven § 24). For å lage en returetikett/fraktetikett gjør du følgende:

  • Gå til retur.elbilgrossisten.no
  • Velg retur med returkode
  • Bruk returkode: Elbilgrossisten (case sensitive / versalsensitiv)
  • Fyll inn ditt telefonnummer - Alternativt fyller du ut din kontaktinformasjonen manuelt
  • MERK forsendelsen med ditt ordrenummer - Dette gjøres i feltet "AVSENDERS REFERANSE (IKKE PÅKREVET)". Ditt ordrenummer står i overskriften i e-posten fra oss.
  • Velg kollistørrelsen som passer din pakke.
  • Print ut fraktetiketten og levér inn pakken til nærmeste PostNord utleveringssted


Sender du varene med en annen metode skal dette sendes til:

Elbilgrossisten AS
Gladengveien 18, 0661 Oslo

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Fraktalternativer

Hos oss kan du velge mellom tre ulike fraktmetoder:

1. Fri frakt på bestillinger fra 1000 kr (under 35kg)
Velger du dette alternativet vil det bli gratis frakt på din bestilling. Da bestemmer vi hvilken fraktmetode som egner seg best for din bestilling. De ulike alternativene kommer opp når du er i kassen, og da vil det stå "Gratis" på et av alternativene. Fraktselskapet vi benytter oss av er hovedsakelig PostNord. Får ikke bestillingen din plass i postkassen, vil den bli sendt til nærmeste postkontor. Du vil da motta en hentelapp per post, e-post eller/og varsling på SMS.

Normal leveringstid: 1-3 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

2. 39 kr til 999 kr i frakt på bestillinger under 1000 kr (under 35kg)
Dette alternativet har en pris på 39kr til 999kr, avhengig av leveringsmetode. Her velger vi en anbefalt leveringsmetode for deg, men du kan selvfølgelig velge hjemlevering om du ønsker det.

Normal leveringstid: 1-3 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

3. Hjemlevering med sporing
Dette er en sporingspakke som blir levert hjem på døren til deg. Du mottar en SMS fra postmannen når sendingen er på vei og de ringer 30 til 60 minutter før de kommer. Levering på døren gjelder mandag til fredag mellom kl 17 og 21. Om du ikke er hjemme på leveringstidspunkt, blir pakken din levert til nærmeste postkontor. Det har en fastpris på 109 kroner og velger du dette alternativet faller fri frakt bort.

Normal leveringstid: 1-3 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

 

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Hvor er pakken min?

Normal leveringstid er 1-3 virkedager etter at pakken sendes fra oss. Lenke til sporing av pakken(e) finnes i mailen du mottar fra oss når pakken sendes fra vårt lager. Vennligst sjekk e-posten med sendingsbekreftelse fra oss. Har du ikke mottatt en e-post med sendingsbekreftelse, så husk å sjekke søppel/spam mappen.

Alternativt kan du ha oppgitt feil e-post ved kjøp, og da ber vi deg å sende en kort e-post til oss der du etterlyser sporing med fult navn, riktig e-postadresse og telefonnummer. Vi vil oppdatere din ordre og sende ut en ny e-post med sporing.

Du kan også fylle inn sporingsnummeret direkte hos speditøren:

PostNord

Bring/Posten

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Min ordre kom aldri frem, hva gjør jeg nå?

Å nei! Forhåpentligvis skjer ikke dette, men hvis det skjer, selv om fraktselskapene våre jobber uavhengig for å levere pakken din, finner vi ut av dette sammen!

Hvis det er merket levert og det bare har vært én dag - vær tålmodig! Noen ganger skanner transportørene den før den kommer til deg. Hold øye med de neste timene!

Hvis sporingen ikke har blitt oppdatert på uvanlig lang tid, eller hvis den aldri ble oppdatert siden den ble laget, er sjansen stor for at den gikk tapt under transporten. Send inn et krav til transportøren. Hvis det ikke er noen konklusjon etter to uker, vennligst gi oss beskjed, så vil vi se på å erstatte eller kreditere deg for bestillingen din.

Hvis leveringsadressen var et midlertidig sted, påtar vi oss ikke ansvar hvis mottakeren ikke lenger er på den adressen ved levering innenfor den forventede leveringstidslinjen.

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Før du legger inn en bestilling

For at pakken din skal komme trygt og raskt frem, er det viktig at adressen og navnet ditt står tydelig på postkassen. Hvis ikke vil ikke posten levere pakken i postkassen og pakken vil da bli returnert innen 3 uker.

Husk å se over at adresse, gatenummer, telefonnummer og e-posten din stemmer før du fullfører bestillingen. Om e-posten ikke er riktig vil du ikke få ordrebekreftelse eller hentemelding på e-post. Dette er info som ikke er mulig for oss å endre på i etterkant av en bestilling.

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Bytte en vare

Bytte? Slik gjør du:


1. Legg inn ny bestilling i nettbutikken på de varene du ønsker å bytte til.

2. Lag returetikett for den andre ordren:

  • Gå til retur.elbilgrossisten.no
  • Velg retur med returkode
  • Bruk returkode: Elbilgrossisten (case sensitive / versalsensitiv)
  • Fyll inn ditt telefonnummer - Alternativt fyller du ut din kontaktinformasjonen manuelt
  • MERK forsendelsen med ditt ordrenummer - Dette gjøres i feltet "AVSENDERS REFERANSE (IKKE PÅKREVET)". Ditt ordrenummer står i overskriften i e-posten fra oss.
  • Velg kollistørrelsen som passer din pakke.
  • Kopier sendingsnummeret når fraktetiketten er opprettet
  • Fyll ut vårt digitale returskjema.
  • Print ut fraktetiketten og levér inn pakken til nærmeste PostNord utleveringssted

Ordrenummeret ditt finner du i ordrebekreftelsen, i din Klarna app eller din konto (hvis du valgte å opprette en konto).

3.

Har du betalt for varene du sender i retur, får du pengene tilbakebetalt så snart vi har mottatt og behandlet din retur. Har du ikke betalt må du logge deg inn på www.klarna.no for å registrere en retur der slik at du ikke får purregebyrer i mellomtiden. Du står selv ansvarlig for å unngå purregebyrer.

Den nye bestillingen din betaler du som normalt, og eventuelle fraktkostnader dekker kunden selv.

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Kan jeg kansellere/endre min bestilling?

Endring av bestilling/ordre

Det er kun mulig å gjøre endringer på en bestilling/ordre som ikke er sendt (lukket i vårt system). Vi minner om at endring medfører forsinkelse på din ordre som følge at du må godkjenne betaling / fullføre betalingen på nytt for et annet beløp.

Kansellering av bestilling/ordre

Så lenge bestillingen din ikke er pakket og utsendt har vi fortsatt mulighet for å kansellere din ordre. Dersom den allerede har blitt sendt har du naturligvis mulighet for å returnere varene tilbake.

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Hvor fyller jeg inn rabattkoden?

Du legger inn rabattkode i kassen, før du betaler for ordren. Der finner du et rabattkodefelt som det står "rabattkode", der skriver du inn koden du har og trykker på "Bruk". Da vil koden aktiveres på ditt kjøp. Dette må gjøres før du trykker deg videre for å fullføre kjøpet ditt.



Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Betalingsalternativer

Hos oss kan du velge mellom flere trygge og sikre betalingsmetoder.

Kortbetaling: Benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort. Vi støtter VISA, MasterCard og Vipps.

Klarna Faktura med minimum 14 dagers betalingsfrist: Velger du å betale med faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 14 dager. Dette gjelder KUN privatpersoner. Bedrifter frarådes å bruke dette alternativet ettersom faktura blir spesifisert uten MVA.

Klarna Delbetaling eller konto: Ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen. Man må være fylt 18 år for å handle med Klarna faktura/delbetaling.

Må jeg oppgi mitt personnummer i kassen?
Du trenger kun å oppgi ditt personnummer hvis du velger å betale med faktura- eller delbetaling. Ved betaling med VISA eller kredittkort trenger du ikke å oppgi personnummer.

Har orderen min gått gjennom?
Ordrebekreftelse sendes på epost til deg så snart ordren har gått gjennom. Om du har registrert feil e-postadresse eller ikke mottar epost kan du kontakte kundeservice på telefon, chat eller mail.

Kjøpet gikk ikke gjennom, men det har blitt gjort en reservasjon likevel?
Ved teknisk feil kan det skje en reservering på din bankkonto selv om ordren ikke har gått gjennom. Beløpet er da ikke trukket, bare reservert, og det frigis igjen i løpet av få dager.

Hvorfor går ikke kjøpet mitt gjennom?
Hvis ditt kjøp ikke godkjennes når du velger å betale med faktura, kan det skyldes en av flere ting:

  • Du er under 18 år
  • Adressen du oppga er ikke din folkeregistrerte adresse
  • Du har oppgitt feil personnummer
  • Du har nådd din maksimale kredittgrense

Ønsker du mer informasjon? Kontakt Klarna direkte her: www.klarna.no/kundeservice

Har dere noen rabattkoder jeg kan få?

Aktuelle rabattkoder annonseres på sosiale medier, som Facebook, Instagram og Snapchat. De sendes også ut på mail, så vi anbefaler å melde deg på vårt nyhetsbrev for å alltid få de beste tilbudene og rabatten først.

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Hvilken ladekabel passer min bil?

Bruk vår ladeguide for å finne anbefalt ladekabel til din bil. Der kan du søke etter bilmerke og bilmodell. Finner du ikke din bil? Send oss en kort e-post eller melding på chatten, så vil vi svare deg så fort vi kan. Finner du ikke bilen din? Send oss en kort e-post eller skriv i chatten hvilken bilmodell du har, så vil vi få lagt den inn.

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Jeg har ikke fått pengene tilbake etter at returen var ferdig behandlet

Ettersom det er Klarna du har betalt inn penger til, og det er de som skal tilbakebetale pengene til deg, så må du kontakte Klarna direkte på www.klarna.no/kundeservice eller på telefon 21028991. På grunn av personvern har vi ikke innsyn i når/hvor pengene er utbetalt, purringer eller lignende. Har det blitt brukt bankkort må du ta kontakt med banken din.

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Kan jeg legge til flere varer på ordren?

Det er kun mulig hvis ikke pakken din er sendt/pakket. Vi anbefaler deg at du legger inn en ekstra ordre om du ønsker flere varer.

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Når får jeg pengene mine tilbake for returnerte varer?

Normalt tar turen i posten 1-3 uker. Så snart pakken er ankommet og behandlet på vår returavdeling vil du få en e-post fra oss. Deretter blir saken sendt til Klarna, som kontakter deg innen 5-10 virkedager etter at returen er behandlet. De sender deg en mail hvor du må fylle inn hvilket kontonummer du ønsker pengene tilbakebetalt til. Alternativt blir pengene tilbakeført på samme bankkort du har brukt ved handelen.

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Varen jeg har kjøpt er nedsatt i pris nå, kan jeg få samme pris?

Rabattkoder og tilbudspriser gjelder kun på bestillingene som er gjort i selve kampanjeperioden. Vi har dessverre ikke mulighet til å refundere rabatter på kjøp som er gjort før/etter kampanjeperioden.

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Lading av Renault ZOE på IT-nettet

Les gjerne i vår ladeguide om dette.

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Hvordan kontakter jeg Elbilgrossisten?

Har Elbilgrossisten en fysisk butikk?

  • Ja, butikken ligger i Oslo, Gladengveien 18. Det er mulig å handle i butikk og det er parkeringsplasser rett utenfor butikken.

Hvordan kontakter jeg Elbilgrossisten?


Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Søk om firmakonto / bedriftskonto

Vi tilbyr firmakonto med etterskuddsvis fakturabetaling så fremt selskapet blir kredittgodkjent.

Velg kontotypen som passer din bedrift:


Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Kjøpsbetingelser

Generelt

Salgsbetingelsene gjelder for salg av alle varer, produkter og tjenester fra vår butikk til forbrukeren. Vilkårene utgjør sammen med din bestilling et samlet avtalegrunnlag for kjøpet. Dette bekreftes med en ordrebekreftelse.

For å kunne handle i vår butikk må du ha fylt 18 år. Vi leverer kun til fastlands Norge.

Dersom du er usikker på lovverk er forbrukerkjøp regulert i:


Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Da det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet i salgsbetingelsene, er dette oppfylt ved bruk av e-post og/eller tekstmelding til mobiltelefon (SMS).

Definisjon av parter

Selger er: Elbilgrossisten AS og kontaktinformasjon til oss vil du finne nederst i butikken, samt på våre "Om oss" sider, kvitteringer og ordrebekreftelser og blir i det følgende benevnt "oss" eller "vi".

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper med personalia i bestillingen, og blir i det følgende benevnt "du", "deg", "din" eller "ditt".

Gjennomføring av kjøp i vår nettbutikken

For at du skal føle deg trygg på hvordan man bestiller/handler i vår nettbutikk, har vi beskrevet kjøpsprosessen, som består av følgende punkter: 

  • Produktliste
  • Valg av produkt(er)
  • Handlekurven
  • Valg av forsendelses- og betalingsmåte
  • Eventuell registrering
  • Kontroll av bestillingen
  • Bekreftelse av bestillingen
  • Oppgjørsform og kontroll
  • Mottak av ordrebekreftelse
  • Utsendt ordrebekreftelse
  • Utsendt kvittering og forsendelsesinformasjon


Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert hos oss på vår server via bestillingsløpet. Vi er forpliktet og bundet til din bestilling så fremt den ikke avviker fra våre tilbud, priser, markedsføring eller annen måte uhensiktsmessig benyttes. Du har rett til å fratre dine forpliktelser i henhold til lov om angrerett. Ved mottak av din bestilling vil vi bekrefte ordre automatisk og sende deg en ordrebekreftelse. Vi ber deg lese igjennom ordrebekreftelsen nøye for å forsikre deg om at den er i henhold til din bestilling. Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelig bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Du vil få en kvittering ved forsendelse av varer automatisk eller vedlagt i pakken avhengig av oppgjørsform.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Det vil alltid være et mål at alle opplysninger gitt av oss er korrekte og at all informasjon er i henhold til de faktiske forhold. Vi må imidlertid ta forbehold om skrivefeil, trykkfeil eller feilaktig prising. Dette kan i ytterste konsekvens resultere i at vi ikke kan levere i henhold til informasjonen gitt i nettbutikk eller markedsføring eller på en annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt vare vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.

Betaling

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom tilgjengelige oppgjørsformer (som bank- eller kredittkort, eller annet hvis det tilbys). Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur-retur og et gebyr pålydende kr 250,- for det administrative arbeidet. Ved manglende betaling vil kravet etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kansellering vil føre til at beløpet vi har reservert fjernes. Vær oppmerksom på at hverken reservasjon eller tilbaketrekking av reservasjon vil fremkomme på din kontoutskrift. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Vi bruker betalingsformidlere som leverer trygge, sikre og stabile løsninger. Vi bruker sikkerhetsstandard 3D Secure, SSL, Verified by Visa og MasterCard Secure Code. Betalingssidene er kryptert og sikret, slik at ingen kan se din kortinformasjon, heller ikke vi under transaksjonen.

Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer på den måte som er beskrevet i vilkår for forsendelse og retur. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produkt(ene) er utsolgt. Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene kreve å heve avtalen. Videre forbeholder vi oss retten til å nekte levering på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon. Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Med leveringstid menes estimert tidspunkt for ankomst til kunde. Når tid er oppgitt i antall dager, menes virkedager/arbeidsdager (mandag-fredag). Er det ikke oppgitt leveringstid, er normalt estimert leveringstid 2-4 dager.

Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Undersøk om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Dine rettigheter ved feil og mangler (reklamasjon)

Ved salg til forbruker gjelder reklamasjonsreglene i henhold til kjøpslovens § 32, nr. 3. Ved salg i næring kan det avtales kortere reklamasjonsregler enn hva som fremgår av kjøpsloven (jf Kjøpsloven §3). Dersom annet ikke er avtalt, selges produktene med 12 måneders reklamasjonsfrist for feil/mangler.

Dersom produktene har feil eller mangler må forbrukeren innen rimelig tid etter at vedkommende oppdaget, eller burde oppdaget den gi oss melding om at vedkommende vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist etter forbrukerkjøpsloven. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. k. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok varen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. 

Dersom det foreligger en mangel ved varen og forbrukeren har reklamert innenfor de nevnte fristende kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangelsbeføylser:

  • Holde kjøpssummen tilbake
  • Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
  • Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig (forutsetter at varen er i samme stand og mengde §51)
  • Kreve erstatning

Hvis selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke varen (fra produktet er kvittert inn til oss) har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har vi ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering av samme mangel.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan Elbilgrossisten.no kun kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendig for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av varen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at vedkommende selv må dekke slike kostnader.

Hvis kunden ønsker på eget inititativ iverksette tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med oss, betaler ikke vi disse utgiftene.

Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Dersom ikke annet angis har du alltid 2 års garanti på produkter du kjøper av Elbilgrossisten. Garantien omfatter material- og fabrikasjonsfeil. Kvittering for kjøp eller annet gyldig kjøpsbevis skal medfølge ved reklamasjon eller garantisaker. Garantien gjelder ikke feil som skyldes at varen ikke er brukt i henhold til brukeranvisningen, har vært utsatt for unormal bruk eller vanskjøtsel, elektriske overspenninger fra lyn, eller at den har blitt bygget om eller endret.

Angrerett

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og lenke til nedlastning av angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Vi anbefaler å ta godt vare på originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen.

Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt (jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake (jf. Ang Angreretten § 25). Merk at Angrerett gjelder ikke for kjøp under 300 NOK (jf. angrerettloven §2). Last ned angrerettskjema.

Angreretten betinger at kunde bærer returkostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn er dette en kostnad som bæres av kunde (jf. Angrerettloven § 24).

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den (jf. Angrerettloven § 12 punkt a). Du kan altså ikke sende varen i oppkrav til oss, samtidig har du risikoen for transporten av varen tilbake til oss. Ta gjerne kontakt med oss på hei@elbilgrossisten.no for en fraktetikett for retur, så sender vi en returetikett pr. e-post som du selv kan skrive ut. Prisen for returfrakten er den samme som du betalte når du kjøpte varen og vi vil trekke fra samme beløpet i tilbakebetalingen for returforsendelsen.

Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres.

Angreretten gir selger rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon (jf. Angreretten § 25).

Ved kjøp av produkter i elektronisk format (lyd- eller bildeopptak, datamaskinprogram, wordfiler, pdf-filer ol.) faller retten til å angre kjøpet bort idet du har mottatt den elektroniske forsendelsen med filen på din server, eller lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig (jf. Ang Angreretten § 22, punkt g og n).

Dersom dette er et tilvirkningskjøp, løper fristen for å benytte av angreretten fra du mottar disse opplysningene (jf. Angrerettloven §11 andre ledd).

Vi gjør også oppmerksom på at monterte, bestillingsvarer og skreddersydde produkter ikke byttes, da disse vil være personlig tilpasset kunden (jf. Angrerettloven §22 pkt.e).

Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten (14) dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss. Eventuell returforsendelse må betales av deg.

Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje og sammen med angrerettskjema og kopi av ordrebekreftelse eller faktura. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.


Aktiv handling
Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).


Passiv handling
Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 250, for å dekke våre håndteringskostnader.

Personopplysninger

Vi er opptatt av å håndtere personopplysninger på en trygg måte. Du må oppgi nødvendig personalia som kunde for å handle hos oss. Dette slik at vi skal ha tilstrekkelig informasjon til å gjennomføre oppgjør og forsendelse av varer. Hvis du velger å registrere deg er det raskere og enklere for deg neste gang du skal handle. Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er personopplysninger som du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. Elbilgrossisten er dessuten pålagt til å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering, og eventuell garanti-/returhåndtering. Kortnummer oppbevares ikke av oss utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering. Din personlige informasjon lagres (ikke betalingsinformasjon), slik at du slipper å skrive inn dette ved neste handel. Vi bruker cookies for å registere og gjennomføre en bestilling. Videre tilbyr vi nyhetsbrev til våre kunder med ulik informasjon og tilbud. Det er frivillig å motta disse, og man må eksplisitt melde seg inn i forbindelse med registrering. Det er også enkelt å melde seg ut av nyhetsbrevet gjennom samme e-post.

Vi forbeholder oss retten til å be om personnummer for å kunne kontrollere kredittverdighet ved kredittkjøp eller fødselsdato for å kontrollere om våre kunder er under 18 år.

I tillegg til den informasjonen du legger inn hvis du registrerer deg som kunde hos oss vil vi kunne se:

  • Hvilke av våre nettsider du har besøkt og når
  • Hvilken nettleser du bruker
  • Hvilken IP-adresse du har
  • Hvilket geografisk område du kommer fra

Opplysningene anvendes kun internt i forbindelse med eventuell statistikk, løsningsforbedring og teknisk drift av løsningen.

Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:

- du har samtykket i utleveringen, eller

- når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller i lovbestemte tilfeller.

Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss.

Priser og levering:

Alle priser er oppgitt inkl. mva og eks. frakt med mindre annet er presisert. Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører eller valutaendringer. Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon. Vi forbeholder oss også rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i konkurranseforhold og alle andre årsaker. Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Med leveringstid menes tidspunkt for ankomst av varer til vårt lager. Medgått tid til plukking, pakking og eventuell produksjon kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager og befrakters tid kommer alltid i tillegg. Vi forbeholder oss retten til å avvike og eller endre oppgitt leveringstid uten nærmere varsel. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil (se nedenfor) får ikke tilbakevirkende kraft. Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Elbilgrossisten sin side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Elbilgrossisten ensidig endre, slette eller avvise ordre(r). Dette gjelder selv om du som kunde har mottatt en ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Spesielle prisbestemmelser for frakt kan bli informert om i kjøpsprosessen.

Forsendelser

Vi gjør alltid vårt ytterste for at du skal få varen din så raskt som mulig.

Ved bestilling sender vi varer innen rimelig tid fra bekreftet betaling, såfremt vi har varen på lager. Hvis varen må bestilles, er på vei inn til lager eller må produseres, kan det ta noe lenger tid enn normalt. Dersom det vil ta veldig lang tid fra bestilling til mulig forsendelse vil vi forsøke å kontakte deg med nærmere opplysninger om dette. Du kan da velge om du vil kansellere din ordre.

Ved forsendelser til utlandet vil fortolling, moms og eventuelle andre gebyrer forekomme og dette vil variere med hvilket land pakken sendes til, samt hvilken speditør som benyttes.

Tvister og lovvalg

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i Oslo tingrett som verneting.

Ekstraordinære forhold

Elbilgrossisten er kun ansvarlig for verditap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Elbilgrossisten godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Elbilgrossisten sin kontroll, og som Elbilgrossisten ikke med rimelighet kunne vente å unngå eller overvinne følgene av.
Elbilgrossisten er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Elbilgrosssiten side.
Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Endring i vilkårene

Elbilgrossisten forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Forbehold

Vi tar forbehold om prisendringer, samt trykkfeil og endringer i tekst, bilder og linker på våre nettsider eller markedsføring. Pris og tilgjengelighet på produktene er basert på tidspunktet du la produktene i handlevognen. Vi tar forbehold om at prisene kan endres under ulike kampanjer med utløpsdato. Produktene kan også bli utsolgt. Bildene brukt på sidene våre er illustrative og disse kan avvike fra varens faktiske utseende.

Force majeur

Er Elbilgrossisten forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den. Ved brann, krig og mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenking i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandler i dette punkt, er Elbilgrossisten fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Copyright

Alt innhold på disse nettsidene er Elbilgrossisten eller underleverandører av nevntes eiendom og er beskyttet etter opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder bl.a. omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene under enhver omstendighet ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra Elbilgrossisten AS.

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback

Retur, angrerett og reklamasjon
Personvern

PERSONOPPLYSNINGER

Elbilgrossisten er opptatt av å håndtere personopplysninger på en trygg måte. For å gjennomføre et kjøp på Elbilgrossisten.no trenger vi navn, adresse, mobilnummer og e-post. Dette er nødvendig for at vi skal kunne sende din bestilling til riktig leveringsadresse, holde deg oppdatert om din ordrestatus, samt kontakte deg dersom det skulle være behov i forbindelse til din(e) ordre.

For våre bedriftskunder som benytter seg av faktura betaling vil vi ta imot bedriftsnavn, organisasjonsnummer, navn på kontaktperson, telefonnummer kontaktperson/bedrift, e-post til kontaktperson/bedrift, fakturaadresse med eventuelle merknader.

Hvis du velger å registrere deg er det raskere og enklere for deg neste gang du skal handle (dette er valgfritt). Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er personopplysninger som du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg.

Elbilgrossisten er pålagt til å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering, og eventuell garanti-/returhåndtering. Denne historikken slettes etter ti år. Vi oppbevarer også IP-adressen som er benyttet ved bestilling av sikkerhetshensyn. Kortnummer oppbevares ikke av oss utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.

DINE RETTIGHETER

Du har rett til innsyn i dine personopplysninger som Elbilgrossisten.no har registrert i samsvar med gjeldende lovgivning. Du kan til enhver tid be om å motta disse uten vederlag i tråd med lovgivningen.

Opplysninger skal utleveres/overføres på en sikker måte. Dersom den registrerte inngir anmodningen elektronisk, og med mindre den registrerte anmoder om noe annet, så blir informasjonen gitt i elektronisk form.

Du kan når som helst be oss slette eller rette dine personopplysninger, forutsatt at vi ikke er forpliktet til å oppbevare disse i henhold til gjeldende lovgivning eller andre forpliktelser vi har.

Du har rett til å få utlevert egne personopplysninger som du har gitt til Elbilgrossisten - såkalt dataportabilitet. Dersom det er teknisk mulig kan vi sende disse opplysningene direkte til ny virksomhet. Hvis ikke vil vi sende opplysningen til deg via e-post.

Ettersom vi beskytter opplysningene om deg så du er nødt for å identifisere deg med gyldig legitimasjon for å få disse opplysningene. Det samme gjelder dersom du ønsker du å avslutte kundeforholdet og i den sammenheng få slettet alle personopplysningene dine fra vårt register, kontakt vårt kundesenter på adressen spesifisert nedenfor.

Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke du har gitt oss.

Du har rett til å klage til Datatilsynet dersom du opplever at dine personopplysninger ikke blir behandlet i henhold til lovgivningen/erklæringen.

OPPBEVARING AV PERSONOPPLYSNINGER

Regnskapsloven pålegger oss å lagre transaksjonsdata i 5 år. For å kunne ivareta kunders rettigheter i forbindelse med garanti og reklamasjon i henhold til forbrukerkjøpsloven, kjøpsloven og Elbilgrossisten.no sine salgsbetingelser, lagrer vi kjøpshistorikk i 10 år.

SIKRING AV PERSONOPPLYSNINGER

Elbilgrossisten.no har gode rutiner og omfattende tiltak for å sikre at uvedkommende ikke får tilgang til dine personopplysninger, og at behandlingen av data skjer i samsvar med kravene i gjeldende regelverk. Eksempler på slike tiltak er risikovurderinger, implementering av organisatoriske og fysiske tiltak, tilgangsstyring og arkiveringsrutiner, samt rutiner for håndtering av data og oppfølging av forespørsler vedrørende retten til innsyn, retting og sletting.

Du kan være trygg på at Elbilgrossisten.no lagrer dine personopplysninger på en sikker måte. Ved et eventuelt datainnbrudd, som kan ha betydning for dine personopplysninger, følger Elbilgrossisten reglene for meldeplikt angitt i General Data Protection Regulation (GDPR).

INFORMASJONSKAPSLER (COOKIES)

Informasjonskapsler, også kalt «Cookies» er små tekstfiler som lagres på din fysiske enhet når du laster ned en nettside. Disse brukes til å forbedre din brukeropplevelse og huske hvem du er, slik at du forblir innlogget. Formålet med informasjonskapsler er å gi nettbutikken grunnleggende funksjonalitet som sesjonshåndtering, analyse, personalisering og markedsføring.

Førsteparts informasjonskapsler er nødvendige for at websiden skal fungere.
Tredjeparts informasjonskapsler blir brukt til analyser, markedsføring og personalisering av websiden.

Informasjon om bruk av informasjonskapslene finner du under.

DEAKTIVERE INFORMASJONSKAPSLER (COOKIES)

Om du ønsker å unngå bruk av cookies kan du stille inn din nettleser til å ikke akseptere cookies automatisk. Se nettleseren hjelpesider for innstillinger. Vær oppmerksom på at om du velger å deaktivere cookies, vil flere av funksjonene på Elbilgrossisten.no ikke fungere.

ANALYSE 

Elbilgrossisten.no samler inn anonymiserte opplysninger om besøkende på våre nettsider til analyse. Anonymiserte opplysninger betyr opplysninger som ikke kan spores tilbake til en bruker eller en person. Formålet med dette er å samle inn statistikk som kan brukes for å videreutvikle og forbedre nettstedet. Eksempler på denne type data er: antall som besøker siden, hvordan siden blir brukt, hvor lenge besøket/sesjonen varer, hvor brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes.

Vi samler også inn søkeord som brukes via søkemotorene på nettsiden. Dette er kun for å forbedre søketreffene og kundeopplevelsen, og det samles ikke inn informasjon som kan spores tilbake til brukeren.

PERSONALISERING

For å kunne gi deg en relevant og god opplevelse i vår nettbutikk bruker vi funksjoner og systemer for å personliggjøre innholdet slik at det tilpasses deg og dine interesser.

MARKEDSFØRING

Behandlingsgrunnlaget for e-post og sms markedsføring er samtykke.
Vi ønsker at vår markedsføring skal oppleves relevant og verdifull for deg til enhver tid og derfor vil innholdet som oftest være tilpasset deg. Vi samarbeider med utvalgte partnere for å få til en god løsning knyttet til SMS og e-post forsendelser.
Vi og våre samarbeidspartnere sporer annonser for å vite hvilke annonse du har sett på nett, og hvilke produkter du har sett på hos oss. Med dette kan vi tilpasse butikken etter dine interesser, og vise deg relevante annonser ved neste anledning.

PERSONOPPLYSNINGER TIL TREDJEPART

Elbilgrossisten.no vil ikke dele, selge, overføre eller på annen måte utlevere dine personopplysninger på andre måter enn beskrevet i personvernerklæringen. Dine data vil kun deles hvis vi er rettslig forpliktet eller får ditt samtykke. Samarbeidspartnere vil kun få innsyn i opplysningene hvis dette er nødvendig for å utføre tjenester for Elbilgrossisten.no. I slike tilfeller inngås databehandleravtaler for å ivareta informasjonssikkerheten, i tillegg vil Elbilgrossisten.no bestemme hvordan behandlingen av opplysningene skal foregå.


SLIK UNNGÅR DU COOKIES

Dersom du ønsker å unngå cookies, kan du deaktivere bruken av disse i din nettleser. Merk at ved å gjøre dette vil flere av funksjonene på sidene ikke fungere.

Google Chrome
Mozilla Firefox
Safari
Internet Explorer

Elbilgrossisten AS er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene som beskrevet ovenfor. Denne erklæringen inneholder opplysninger du har krav på når din dat samles inn og behandles (ref personopplysningsloven § 19 og personopplysningsloven § 18 1. ledd).

Did this answer your questions?

Thank you for your feedback